Facebook:

LinkedIn:

Zadzwoń do nas! + (48) 881 405 405 lub 62 72 32 013

Ubezpieczenia sprzętu

Wykorzystaj lepiej swój czas i pieniądze

Zobacz zalety ubezpieczenia firmowych telefonów.

Powszechne

Ubezpieczanie smartfonów stało się w Polsce powszechne, gdy operatorzy sieci komórkowych zaczęli proponować je swoim klientom w ramach dodatku do abonamentu.

Doskonałe rozwiązanie

Dla osób wybierających abonament dla drogiego, flagowego modelu smartfona jest to doskonałe rozwiązanie, chroniące przed kosztami naprawy sprzętu w razie awarii.

Niska składka u operatora

Zwykle do wykupienia polisy w ramach abonamentu zachęca niska składka miesięczna (nawet 3-5 zł na 30 dni), która nie jest dużym obciążeniem dla domowego budżetu.

Wada zasadnicza

Niestety, bardzo często okazuje się, że polisa proponowana przez operatora sieci komórkowej ma wąski zakres ochrony lub niską sumę ubezpieczenia.

Co robić?

Warto zatem sprawdzić, jakie naprawy można wykonać w ramach polisy oraz jakiej wysokości jest maksymalne odszkodowanie wypłacane przy całkowitym zniszczeniu telefonu.

Co dodatkowo?

Osoby, które wykorzystują telefon komórkowy głównie do rozmów, powinny zwrócić uwagę na to, czy ubezpieczenie obejmie ewentualne usterki spowodowane błędami w obsłudze urządzenia.

Kiedy obowiązuje ochrona telefonu mobilnego?

Przed zakupem polisy dla smartfona powinno się zwrócić uwagę na to, gdzie i kiedy obowiązuje ochrona urządzenia.

Po dokładnym przeczytaniu warunków ubezpieczenia może okazać się, że ubezpieczyciel odmówi wypłaty odszkodowania, gdy telefon zostanie zalany podczas pływania pod żaglami czy w czasie pobytu na basenie.

 

Ponadto towarzystwa ubezpieczeniowe różnie podchodzą do kwestii napraw smartfona podczas pobytu za granicą – zdarza się, że uszkodzenia powstałe poza granicami Polski trzeba usunąć na własną rękę, gdyż ubezpieczyciel nie zgodzi się na opłacenie serwisu.

 

Czy polisa chroni przed kradzieżą?

Kupując ubezpieczenie smartfona, warto sprawdzić także, czy obejmuje ono wypłatę odszkodowania w przypadku kradzieży smartfona. Skradziony telefon rzadko udaje się odzyskać, a jeśli był to drogi model, kupienie drugiego egzemplarza z własnych środków pieniężnych może okazać się już niemożliwe. Dodatkowo polisa może chronić przed skutkami nieautoryzowanego użycia urządzenia.

Około 90% smartfonów używanych w Japonii jest wodoszczelna z uwagi na przyzwyczajenia młodych Japończyków – wielu z nich nie rozstaje się ze swoimi telefonami nawet pod prysznicem. Choć Polacy nie mają takich nawyków, ubezpieczenie od zalania urządzenia nadal wydaje się rozsądnym rozwiązaniem. 

 Jakie jeszcze szkody powinno obejmować dobre ubezpieczenie?

Poza wspomnianym zalaniem płynami, polisa powinna obejmować zdarzenia takie jak:

Zwarcia

Pogoda bywa kapryśna, a jedno, ale skuteczne uderzenie pioruna wystarczy, aby spowodować chwilowe zwiększenie napięcia sieci i uszkodzić telefon.

Uszkodzenia mechaniczne

Szkody powypadkowe i dokonane przez osoby trzecie – powinieneś mieć pewność, że otrzymasz pomoc, gdy na skutek np. upadku Twój telefon zepsuje się lub zostanie celowo uszkodzony przez inną osobę.

Nieprzewidziane zdarzenie

Kradzież, pożar – takich zdarzeń nie sposób przewidzieć, zatem warto się zabezpieczyć przed ich konsekwencjami.