Doświadczenia wskazują, że najczęstsze zastrzeżenia abonentów wiążą się z opłatami za usługi, które były automatycznie włączone na kupowanym telefonie, a o których nie mieli oni pojęcia. Są to np. smsy z prognozą pogody czy melodia zamiast sygnału oczekiwania na połączenie
Abonentowi bardzo trudno zwyciężyć w sporze, gdy operator sieci komórkowej może udowodnić, że dokonano zamówienia jakiejś usługi i należy za nią zapłacić. Tłumaczenie, że nie mieliśmy świadomości konsekwencji podjętych działań (np. w otrzymanym smsie napisano, że mogę uruchomić usługę „X” za darmo, nie widziałem informacji o opłacie za korzystanie z niej) niewiele da.
Podobnie jest, gdy spór dotyczy usługi, o której wspomniano w umowie dotyczącej korzystania z usług telekomunikacyjnych. Przez pierwszych kilka miesięcy może być ona bezpłatna, a po okresie promocyjnym trzeba za nią płacić.
To kolejna częsta przyczyna reklamacji za rachunek telefoniczny. Podpisujemy umowę na określonych warunkach, po czym okazuje się, że wspomnianych rabatów nie uwzględniono na fakturze. Są to często zniżki na abonament, rabaty za korzystanie z e-faktury, czy za zgody marketingowe.
Roaming w UE jest bezpłatny. Nadal jednak wielu Klientów nie wie, że sieci wprowadziły Politykę Uczciwego Korzystania z Roamingu, tzw. FUP. Oznacza to, że jeśli użytkownik przebywa większość czasu za granicą, za roaming płaci. Trzeba również uważać na roaming przygraniczny – będąc na obszarze przygranicznym, możemy nieświadomie złapać zasięg innego kraju
Po dokonaniu cesji numeru najlepiej dokładnie przeanalizować rachunek. Zdarza się bowiem często, że po przepisaniu numeru rabaty udzielone poprzedniemu abonentowi, automatycznie się wyłączają. Należy wówczas je przywrócić.
W wyniku comiesięcznego analizowania faktur wyłapujemy wiele błędów w rozliczeniach. Często okazuje się, że na fakturach nie są uwzględniane rabaty np. za elektroniczną fakturę, czy też zgody marketingowe. Klienci często nie zdają sobie z tego sprawy, a w przypadku posiadania wielu numerów oraz na przestrzeni wielu miesięcy nierzadko są to wcale niemałe kwoty.
Innym przykładem są niewłaściwie naliczone koszty np. za roaming, czy za pakiety. Zdarza się, że klient zostaje wprowadzony w błąd przez konsultanta. Kiedy reklamacja ma sens i jak ją sporządzić, aby zwiększyć szanse, że zostanie rozpatrzona pozytywnie? Jakich użyć argumentów i na jakie przepisy się powołać?
Na pewno do napisania reklamacji trzeba się dobrze przygotować. Nie wiesz, jak to zrobić? Jesteśmy dla Ciebie.
Możemy się pochwalić niemal stuprocentową skutecznością w odzyskiwaniu pieniędzy drogą reklamacji. Nasze doświadczenie to korzyści dla Twojej firmy. Klienci, którzy nam zaufali odzyskali łącznie setki tysięcy zł. Pomożemy i Tobie!
Nie warto kierować się emocjami przy sporządzaniu reklamacji. W tej dziedzinie najważniejsza jest wiedza.
Nie jesteś pewien, czy możesz reklamować daną usługę? Podpowiemy!
Czy spotkałeś się z negatywną odpowiedzią na reklamację? Może była napisana w niewłaściwy sposób. Nie poddawaj się, sporządzimy ją za Ciebie. Mamy w tym doświadczenie!
Grafika użyta podstronie: Designed by Freepik